Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

ΕΜΕΙΣ ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ!!! ΕΣΕΙΣ;

Το σχολείο μας παίρνει μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα <<Πάμε σινεμά;>> που αναβιώνει μετά από οχτώ χρόνια. Στο πρώτο μέρος του προγράμματος παρακολουθήσαμε ένα  dvd για την τέχνη και την τεχνική των κινουμένων σχεδίων. Μετά είδαμε την κλασική ταινία κινουμένων σχεδίων του DISNEY <<Nτάμπο το ελεφαντάκι>>. Αφού συζητήσαμε κι ανταλλάξαμε απόψεις, συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο/οδηγό μελέτης.
Περιμένουμε με ανυπομονησία το δεύτερο μέρος του προγράμματος όπου θα επισκεφθούμε τον πολυδύναμο χώρο πολιτισμού <<Τεχνόπολις>> στο Γκάζι για να παρακολουθήσουμε ένα μάθημα για την κινηματογραφική αφήγηση, την παραγωγή (γύρισμα και μοντάζ) μιας σύντομης ταινίας καθώς και την προβολή της ταινίας <<Αζούρ και Ασμάρ>>.Περισσότερες πληροφορίες για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο σύνδεσμο:          
http://pamecinema.com.gr/

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΗ-ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

Στην παράλληλη σύνδεση οι ηλεκτρικές συσκευές συνδέονται παράλληλα, έτσι ώστε οι επαφές κάθε συσκευής να συνδέονται απευθείας με τους πόλους της πηγής. Έτσι δημιουργούνται πολλά, ανεξάρτητα ηλεκτρικά κυκλώματα, οπότε ακόμη κι αν αποσυνδέσουμε μια συσκευή, οι υπόλοιπες εξακολουθούν να λειτουργούν.
Στη σύνδεση σε σειρά οι ηλεκτρικές συσκευές συνδέονται η μία μετά την άλλη. Αν αποσυνδέσουμε μία συσκευή, η ροή του ηλεκτρικού  ρεύματος διακόπτεται και οι υπόλοιπες συσκευές σταματούν να λειτουργούν.
Στην παρακάτω προσομοίωση μπορείς να πειραματιστείς με τα δύο είδη σύνδεσης. Αποσύνδεσε το ένα λαμπάκι και δες αν  το άλλο συνεχίζει να ανάβει, ή σβήνει κι αυτό. Πάτα Run  για να τρέξει η εφαρμογή που θα τη βρεις
ΕΔΩ

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ-ΠΑΙΞΑΜΕ

ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ
Διαβάσαμε τη "ΜΩΒ ΟΜΠΡΕΛΑ" της Άλκης Ζέη                     


Η Ελευθερία, ένα δεκάχρονο κορίτσι, ζει με τους γονείς της και τα δίδυμα μικρότερα αδέρφια της στο Μαρούσι.  Τότε, το τελευταίο καλοκαίρι πριν από τον πόλεμο του 1940.  Λιγοστά τα παιχνίδια τους: βόλοι, σβούρες, σκοινάκι, γιο-γιο, κι ένα ζευγάρι πατίνια με καρουλάκια που τους τα δάνειζε το ξένο παιδί από τη Γαλλία, που ήρθε να μείνει στο πάνω πάτωμα του σπιτιού τους κι έγινε ο αχώριστος φίλος τους.  Παίζουν όλοι μαζί και σκαρώνουν με τη φαντασία τους χίλιες δυο ιστορίες που μαγεύουν και τους ίδιους.  Και πόσα άλλα δε θα έκαναν και δε θα ονειρεύονταν αν δεν τους εμπόδιζαν οι μεγάλοι.  Οι μεγάλοι και τα παιδιά.  Δυο κόσμοι μακρινοί, σχεδόν απλησίαστοι.  Με τους δικούς τους νόμους και τις δικές τους αλήθειες ο καθένας.  Πώς λοιπόν να καταλάβουν οι μεγάλοι ότι μια μωβ ομπρέλα μπορεί να κάνει τη φαντασία των παιδιών να καλπάζει αχαλίνωτη;

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ
Η μαθήτρια Αντωνοπούλου  Παρασκευή κατασκεύασε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, για 2-4 παίκτες- αναγνώστες, με ερωτήσεις που σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου. Ο παίκτης που θα απαντήσει σωστά στις περισσότερες ερωτήσεις είναι ο νικητής.

επιτραπέζιο παιχνίδι

πίσω όψη κάρτας με ερώτηση
μπροστινή όψη κάρτας με ερώτηση

Η μαθήτρια Ζιώγα Μαρία κατασκεύασε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για 2-4 παίκτες που έχουν διαβάσει το βιβλίο. Κερδίζει όποιος φτάσει πρώτος στη μωβ ομπρέλα. Τις κάρτες τις έφτιαξαν τα δυο κορίτσια σε συνεργασία.

επιτραπέζιο παιχνίδι
ΠΑΙΞΑΜΕ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ 
Οι μαθήτριες Γκούλτα Ελευθερία και Κουκλάκη Άννα κατασκεύασαν ένα πολύ ευφάνταστο επιτραπέζιο παιχνίδι. Είναι το σπίτι της Βίτως( της φίλης της ηρωίδας του  μυθιστορήματος). Οι παίκτες πρέπει να μπουν σε όλα τα δωμάτια και να βρουν τα πολύτιμα διαμάντια που κρύβονται εκεί. Για να τους επιτραπεί η είσοδος στο κάθε δωμάτιο πρέπει να απαντήσουν σωστά σε μία ερώτηση. Κερδίζει όποιος αποκτήσει πρώτος όλα τα διαμάντια.

οι μαθήτριες κατασκευάζουν το επιτραπέζιο

το σπίτι της Βίτως




το υπνοδωμάτιο της Βίτως


το μπάνιο



η κουζίνα

το σαλόνι
ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ
Οι μαθητές Καστανάς Παναγιώτης και Γιάννη Γιόελ έφτιαξαν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι, ξύλινο αυτή τη φορά. Είναι για τρεις παίκτες.Ρίχνεις το ζάρι και προχωράς ανάλογα τη ζαριά σου. Όταν πέσεις σε ερωτηματικό, πρέπει ν'απαντήσεις σε μια ερώτηση ή να εκτελέσεις μια εντολή. Αν το πιόνι σου πέσει σε κενό, υπάρχουν 7 ευκαιρίες(καινούργια πιόνια) για τον κάθε παίχτη. Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει πρώτος στο τέλος και θα εκτελέσει με επιτυχία μια από τις τρεις εντολές της τελευταίας κάρτας. Όλες οι ερωτήσεις και οι εντολές σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

ΕΧΩ ΔΕΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟ!!! ΕΣΥ;

Αποβιβάστηκα από το διαστημόπλοιο με ειδική στολή γιατί στον Άρη ο αέρας αποτελείται μόνο από διοξείδιο του άνθρακα. Επίσης η στολή μάς κρατάει ζεστούς μια  και στον Άρη, σε μια καλοκαιρινή μέρα, η θερμοκρασία φτάνει στους 0 βαθμούςC, ενώ τη νύχτα κατεβαίνει στους -80. Το πρώτο πράγμα που είδα στον Άρη ήταν το τεράστιο βουνό Όλυμπος. Το βουνό αυτό έχει ύψος τρεις φορές το ύψος του Έβερεστ. Καθώς θαύμαζα το βουνό είδα μπροστά μου έναν ...εξωγήινο! Έτρεξα κοντά του, χωρίς να σκεφτώ αν ήταν καλός ή κακός, και του μίλησα. Ευτυχώς ήταν πολύ φιλικός.
-Γεια σου! Με λένε Μάνο, είμαι άνθρωπος απ' τη Γη.
Πέρασαν μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να μου απαντήσει, γιατί είχε ένα μηχάνημα που περνούσε τον ήχο της γλώσσας μου και την μετέφραζε στη δικιά του και το αντίθετο για να μιλήσει. Τότε μου είπε:
-Γεια σου κι εσένα! Εμένα με λένε Νέργκας, αλλά μπορείς να με φωνάζεις Μαρς. Πώς ήταν το ταξίδι σου; Αντιμετώπισες κανένα κίνδυνο;
Το ταξίδι ήταν καταπληκτικό. Η θέα με τη Γη και τους άλλους πλανήτες από μακριά ήταν υπέροχη!Παραλίγο, βέβαια, να χτυπήσουμε μ'έναν αστεροειδή που ίσως ήταν το φεγγάρι, αλλά ευτυχώς τον αποφύγαμε.Αλήθεια στον πλανήτη σας με τι τρέφεστε;
-Εμείς τρεφόμαστε με διοξείδιο του άνθρακα ή άλλες φορές τρώμε... τον ίδιο μας τον πλανήτη! Εσείς;
-Εμείς τρώμε ζώα ή φυτά που καλλιεργούμε στο δικό μας πλανήτη, μαγειρεμένα τώρα πια...Στον ελεύθερο χρόνο σας τι κάνετε;
-Ανεβαίνουμε στον Όλυμπο και πηδάμε με αλεξίπτωτο!
-Εμείς πάλι παίζουμε, κάνουμε παρέα με άλλους ανθρώπους, βλέπουμε τηλεόραση και βγαίνουμε βόλτα στη φύση. Ξέρεις ο πλανήτης μας είναι πολύ όμορφος. Έχει βουνά, όχι τόσο ψηλά σαν το δικό σας, και θάλασσες και δέντρα και λουλούδια και...
-Ωχ, κοίτα την ώρα!Ο Αρειανός πλησιάζει τον κομήτη στο ρολόι μου! Αυτό σημαίνει πως πρέπει να γυρίσω σπίτι για να φάω με την οικογένειά μου. Σε χαιρετώ, Μάνο!
-Γεια σου, Μαρς!
                                                                                            Τσιλιφώνης Μάνος